Google+ Followers

Wednesday, December 28, 2011

Nik. Mat. Nikmat.

Aritu terdengar kat tv ke kat radio. haa radio ikim..ada sorang penceramah ni cakap pasal kenikmatan.

Kenikmatan beryukur adalah kenikmatan yang paling best sekali-lebih kurang la tajuk dia.

Dia kata, zaman rasulullah dulu, ada sorang sahabat datang jumpa rasul..dia kata dia ada ada segalanya. binatang ternakan berkembang biak, rezeki melimpah ruah dan sebagainya. Dan sahabat ni kata, setiap kali dia hitung nikmat kurniaan allah ni, dia akan bersyukur. Sampai satu masa tu, dia dah tak larat bersyukur dah. Sampai dia berdoa " Ya Allah, banyak sungguh nikmat yang kau berikan kepada ku ini ya Allah..tak terhitung sehinggakan bersyukur kepadaMu  pun telah aku rasa nikmat Ya Allah"..

Point: Sahabat tu sangat rasa bersyukur sampai dia rasa beryukur tu pun suatu kenikmatan.

Er korang paham tak?

Alhamdulillah. Sahabat rasa bersyukur. 

Kita?

No comments: