Google+ Followers

Wednesday, October 29, 2008

Cranky n WTF laaaaaaa

Oh, i became cranky today. Just because my spoiled students and the bad, bad, baddd attitude!

The thing was, i had already given them material (i gave them, not on their own ok?) a month ago and hopefully they would read it heartfully hence present it properly. But, it turns out different way.

Enuf of that. i Dont wanna be cranky anymore.

As i scroll on the online news today, i came across this. I mean, WTF la ...kan?

Suami mengamuk isteri gagal lamar madu

KUANTAN 28 Okt. - Gara-gara gagal meminang seorang wanita untuk dijadikan bakal madunya, seorang warga emas cedera selepas dipukul suaminya dalam satu kejadian di Panching dekat sini Jumaat lalu.

Dalam kejadian pukul 6.30 petang itu, mangsa berusia 60 tahun juga diancam akan ditetak dengan parang dan ditembak dengan senapang patah oleh suaminya yang tidak berpuas hati terhadap kegagalan isterinya itu.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Bahagian Siasatan dan Perundangan) Pahang, Supritendan Mohd. Haris Daud berkata, sebelum kejadian, mangsa dipercayai diminta oleh suaminya yang berusia 57 tahun supaya meminang seorang wanita berusia 30-an di kawasan berhampiran rumahnya.

Demi memenuhi hasrat suaminya yang bekerja sebagai pengawal keselamatan, kata beliau, mangsa bersetuju pergi ke rumah wanita berkenaan untuk melakukan peminangan.

"Mangsa bagaimanapun tidak jadi meminang apabila menyedari wanita terbabit sebenarnya telah berkahwin.

"Apabila dimaklumkan perkara itu kepada suaminya, suspek mengamuk, memukul dan mengancam mahu menyembelih mangsa dengan sebilah parang," katanya ketika ditemui pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang di sini hari ini.

Mohd. Haris berkata, selain ingin mencederakan isterinya menggunakan parang, suspek turut mengugut akan menembak mangsa dengan senapang patah sekiranya enggan meneruskan peminangan.

Bagaimanapun, menurutnya, mangsa terselamat dan hanya mengalami cedera ringan selepas sempat melarikan diri ke rumah anaknya yang terletak berhampiran sebelum membuat laporan polis kerana khuatir terhadap keselamatannya.

Why does this happened? Kenapa? I am sure it was all about the lust. i really feel sorry for the wife and could not help myself thinking what if that happen to me some day?(mintak2 jangan la kan...)

These is the least that i thought i would do:
  1. If this thing happen to me, i will go straight to Pejabat agama to ask for divorce. I mean, what is still there if a husband that we should rely on tried to kill us just to fulfill his lust?
  2. Or i will aggressively cut his "P***$" with a sharp scissors. Ohh..for this i have to have one pair of it in storage. Yeah..yeah..i know,, cruel me..
  3. Escape myself to a place where i will not ever see his face again till i got the divorce done.

Maybe you will wonder why i am so sensitive towards the issue.
Ponder on..

Monday, October 20, 2008

Numbers..

Points about me:
  1. I feel i am trapped in myself. I should have fly on my own towards my dream. But it has not yet happening.
  2. Some of the students make faces (not feces) in the exam room facing my killer question. Do i look like i care? Tu la, siapa suruh taknak baca journal yang dah i bagi tu?
  3. Had a fabulous makan2 at ina's place yesterday. She has a beautiful big enough house i adored. Impian!
  4. Bak kata ayin, saya juga sudah gemuk. I am way too fat than you ayin! Untuk itu i ganti puasa (menahan nafsu dari maaaakaaaaan je)
  5. Got a cd player for my cheikabot (my car) after the radio turned down and gave up on me. Hahaha. There goes my pocket money (berkata sambil melihat duitku terbang).
  6. I have finished with all the borang for nikah. Fiuhh. Tetiba rasa taknak kawen, boleh?
  7. Terlalu banyak kerja ntuk disiapkan for my wedding preparation. But i just dont have the mood and enthusiasm to pull it out and done it. Err.. taknak kawen ke? (kawan2 pasti marah dgn statement ini)
  8. Baru baik dari asthma. Thank you aspergillus!
  9. Ada seseorang yang buat saya tak selesa dalam persiapan kawem ni.. saya macam tak mahu ajak dia sahaja. Jahat kan ?
  10. Bosan dengan orang-orang kaya yang berlagak. Dan kaum ibu yang bertudung litup, tapi meredhai anak berbuat maksiat. Saya tahu saya tiada hak dalam hal ini tapi hanya itu sahaja cara saya untuk membanteras. Ada 3 cara, saya tahu, tapi hanya mampu dalam hati.

Friday, October 10, 2008

Kampung ke bandar?

Bila orang tanya, kampung awak di mana? Saya akan ambil masa seketika untuk menjawab soalan itu.

Susah untuk dikatakan? Tidak juga. Cuma mungkin takut pada persepsi segelintir yang akan berkata atau menafikannya. Tapi kenyataannya adalah itu. Abah lahir di kampung Baru dan mak pula lahir di Bangsar. Arwah atuk juga lahir di situ. Mula-mula saya ragu juga, tapi bila terjumpa surat beranak atuk, saya yakin. Pasti.Jadi, bagaimana untuk menjawab soalan itu?

Saya akan menjawab yang kampung saya di Hulu Langat. Ya, itu kampung saya. Eh, bukan tadi kata kamu tiada kampung? Itu respons yang biasa saya terima. Kampung Hulu Langat itu adalah kampung tumpangan saja. Dulu, Arwah atuk menjadi peneroka kampung itu. Mereka pindah dari Bangsar ke sana.

Wah, Bangsar, Kampung baru segala. Sungguh KayELL! Tapi tak rupa pun?
Huhu untuk itu, saya tiada komen.

Dulu Arwah mak kata, Moyang kami (nama dia Stanbul, wah, macam orang arab saja?) yang meneroka kawasan bangsar bersama-sama dgn Arwah Hj. Abdullah Hukum. Dulu mak kata, Bangsar tu hutan. Belakang bangunan Telekom (sekarang) ada sungai. Dulu arwah mak dan adik-adik selalu mandi sungai tu. Sungai tu bukan macam sekarang, berkeladak. Dulu sungai itu jernih, boleh tangkap ikan lagi. Ada dusun juga di belakang itu. Arwah mak dan adik-adik berjalan kaki sahaja sampai ke kawasan C.M tolong datuk mereka berniaga nanas dengan orang-orang Cina di Petaling Street. Nanas itu diusahakan oleh arwah moyang di Bukit Nanas. Sebab itulah dapat nama Bukit Nanas. Jauh juga Bukit Nanas dan Bangsar, bukankah? Orang dulu- dulu kuat dan sihat. Itu arwah mak yang kata. Hampir 50 tahun dulu lah.

Tapi sekarang ada hanya tinggal 2-3 lot tanah je di Bangsar yang tinggal. Sekali sekala raya adalah kami akan menziarah kawan perkuburan (berdekatan Pantai Hill Park) tempat di mana atuk dan nenek2 kami disemadikan. Dengar kata, ada atuk sedara yang tamak dan penipu dah jual tanah di Bangsar dengan harga puluhan ribu sahaja. Tamak bolot semua seorang. Sekarang tanah di sana harga berjutaan. Dalam hati saya kata, kenapa tak boleh sabar sikit?

Harta dunia..alah... tak payah lah berebut (Atuk juga yang kata).
Huhuhu..



Tuesday, October 7, 2008

Forgivenes is divine..

Selamat Hari Raya everyone! Wow, the mood is really fake for me but still, i wanna wish everyone. Still, this come from my very own sincere heart. Huhu.

Raya was still lame for me, the same old the same old yada yada. And i still think that raya is full of drama. huhu.

But, lately i learned that forgiveness is divine. It is actually easy as ABC.

I was listening to one ceramah telling that if you do put off a relationship amongst you, your deeds will go nowhere. It will be wasteful and will not benefit you as long as you forgive others that have done wrong to you.

So, later that nite i was thinking and i was telling myself to try to be someone else that have full of forgiveness at heart. So i decided to forgive to all of knowing me for how bad i am.

To my friends Diana Remey, to my friends Lisa..I forgive you and ask for your forgivenes for what have i done wrong to you..

And even this goes to my stepmum who was a biatch at those times, for stealing our dad away from us at those times, For killing my lovely childhood times and for that i become quit a weirdo at times, For your efforts to trying to send us at orphanage once, For letting me grieve and turned me into someone who do not trust people easily and isolate me from this world. And nevertheless thank you. Thank you for all your efforts, I became Me right now.

I FORGIVE YOU and it was all between you and ALLAH right now.

I feel very relieved and such at ease for now.Alhamdulillah.