Google+ Followers

Wednesday, September 9, 2009

Knock me down.Dushhh!

Saya tak tahu lah hari ini, kenapa dengan diri saya. Kepala pening berbuai-buai, macam nak berdiri pun tak mampu (tapi saya tetap pergi kerja, tepuk bahu sendiri ehem).

Selamat hari jadi kepada kawan saya, Yan, yang menyambut hari jadinya yang ke 27 tahun ni. Dengar citer mahu kahwen dengan Mr. Captain, Tahniah!Amin.

Tadi saya menelefon seorang sahabat lama, yang juga mengandung anak pertama macam saya. Saya masih tak berpeluang untuk meluahkan perasaan saya kerana dek beliau yang selalu menjadikan saya tempat mencurahkan segala perasaan/isi hati/mood/apa-apa yangterlintas dalam hatinya kepada saya. Dia berkata-kata dengan petah dan pantas, dan saya selalu cam bahawa orang-orang macam inilah yang selalu mencantas dan membuatkan saya lupa apa yang saya mahu katakan.

Eh, bukan saya membenci, tapi agak kelakar kerana, saya tak berpeluang bercakap.Hehehe.

Ada juga seorang kawan saya yang petah berbicara, almaklumlah, bekas debator sekolah, pertama kali saya bertemu dengan dia di UKM, iaitu di dalam lif. Saya yang memulakan perbualan, memandangkan kami baru first year dan tercari-cari teman untuk study dan sebagainya. Saya bertanyakan dia tentang suatu assignment dan ujian, adakah dia sudah bersedia? Dia membalasnya dengan panjang lebar sehinggakan saya sudah keluar dari lif dan pintu lif sudah pun mahu tertutup, dia MASIH bercakap. Hehehe lucu. Tapi itulah dia.

Saya sering kali terkelu atau terdiam. Most of the time. Tapi kalau saya diberi lebih kopi pada suatu hari itu, ehem. Mulut saya pun boleh jadi seperti mulut mereka. Details.

Bercakap mengenai ke'details"an (is there such word?), saya masih boleh bertoleransi kepada sesuatu benda yang sangat penting, sederhana penting, atau penting, serta kurang penting. Tapi saya masih mencari kesesuaian untuk mendengar bahan-bahan yang TIDAK PENTING. Saya cuma tidak suka mendengar bahan-bahan seperti itu yang mana saya kira, jika didengar pun, boleh mendatangkan lagha dan menyemakkan ruang memori otak saya. Seperti contoh, apa yang dimakan pada hari itu, atau kenap baju orang itu begini dan begitu. It just does not make any sense, kan?


2 comments:

MiSzEniGmA said...

haha..manusia mmg kadang2 suke berbasi-basi tentang hal remeh..just bt emot, "talk to the hand!"..sure die tekesima..hehe

aeryn said...

yong: dalam tepon mana leh wat emot?