Thursday, February 5, 2009

Happy Friendship day Girls..

Semalam lebih kurang pukul 12 lebih dan saya telah terpejam mata (tidurlah, bukan pengsan), saya mendapat sms daripada seorang sahabat saya (kami satu klik, ngehngehngeh) iaitu Marlina Manaf, Sekarang penyampai berita di Awani Astro (bangga kejap dengan kawan saya yang ni) berbunyi

"Happy Friendship Day Girls"

Owhhh how sweet is that?

Saya amat-amat bersyukur dikurniakan kawan-kawan yang setia hampir 14 tahun (exept yong yang kami dah rapat sejak darjah lima). Tiba-tiba teringat bagaimana terkumpulnya kami ini. Kawan-kawan saya adalah Yong, Imah, Lin, Yan dan Ina. Semuanya bermula dari tingkatan 2 rasanya. Kitaorang dalam tingkatan 2a2. Semuanya perempuan. Heaven gila masa tu. Masa P.J selamba je tukar baju dalam kelas (pintu of course la tutup kan? Gila kau kalau nak buka). Pastu pergi solat kat surau sama-sama and kadang-kadang untuk skip kelas yang bosan gila (jahat kan kitorang?). SO, naik form 3, masing-masing berpindah kelas.

Tapi saya dan Ina (Marlinawatie Binti Manaf atau Marlina Hairy?) still lock up together sebab kitorang kena pergi tuition di K.l (bukan kasturi yang bongek tu). Masa ni best sebab first time berkawan dengan budak-budak sekolah K.L macam CBN, MGS, Victorians la and etc. Diorang sume lawa-lawa and muka pon macam mix. But instead, very friendly and bukanla sombong tak tentu arah. So, bila kelas weekdays, terus pergi dari sekolah dan kekalkan tudung. Of course la zaman ni zaman jahiliah saya, bila kelas on weekend, tudung saya melayang, so sampai satu turning point, seorang budak MGS ni tegur saya dalam kelas (kami memang baik la , rugi tak minta nombor telefon, tengok sekarang dah lost contact)

"min, tudung mana?" AWUCHHH. MAKAN DALAM!. So lepas tu saya terus pakai tudung bila nak ke kelas tuition.

So, nak cerita semuanya memang la panjang kan? Saya nak jump into the my friends.




Yang belakang tu lah Yong. Depan ni menyebok je.

Yong: Saya kenal dia masa kami darjah lima lagi. Zaman dimana kami ber-P.J sama-sama kadang-kadang takde cikgu P.J sampai pukul 10? pakai baju kurung tapi seluar je sukan. Main Saidina bila cikgu malas nak ajar, main nyanyi-nyanyi macam dalam program "Asia Bagus" yang siap ada juri untuk judgekan, hahaha, beremosi main kuiz "Alam dan Manusia" antara kumpulan lelaki dan perempuan lah, kena berdiri kat luar jika tak hafal sifir atau kena cubit sama-sama dengan cikgu Baei pon dengan dialah..hahaha zaman budak-budak ni. Mana nak kisah kan? Kadang-kadang pergi and balik sekolah jalan kaki je dengan yong. So sampai sekarang, dia memang kawan yang cool. hehehe. Semua masalah dia dengar, dengan diala tempat kami bermanja dan mengadu? hehehehe.



Ima, Semasa di Pangkor. Cover la tu.

Ima: Kenal dia masa form 2. Budak barulah katakan. Tudung dia pon pakai Nerd je. haha Dorky.Tapi masa ni dia memang pandai maths. Memang patut pun sekarang dia jadi banker. Kagum la jugak dengan dia ni. naik form 4-5, wah saham dia melonjak tinggi. Saya dan rakan-rakan lain terkuak ketepi.hahaha.Ima, kalau kau baca ni ingat tak maniac di suatu masa dulu di kaki Gunung Nuang? Ko jangan buat-buat hilang ingatan pulak eh...




Yang belakang tu lah lin, sorry lin, gambar ko belakang, sebab aku tak de gambar lain.

Lin: Nama sebenar dia Rabiatul Azlin. Satu kelas dengan saya masa form 2 dan 3. dia memang kuat study. Ingat lagi masa duduk sebelah dia, saya selalu tidur disebalik buku sejarah tingkatan 3 kan tebal? tulisan dia saya selalu nak tiru tapi tak jadi. Cantik. Dan dia memang dream chaser sehingga hari ini. Kagum!Mata dia juga besar dan selalu berjaya menceritakan apa-apa.



Yan buat-buat comel konon.hehehe. jangan mare yan..

Yan: Perempuan ini has a class of her own. Satu kelas dengan dia waktu form2, 4 and 5. Saham dia tinggi sepanjang tahun rasanya. Sama saham dengan Marlina. hahaha.Dia dan saya pengawas yang saya rasa taklah pengawas sangat. Kami pernah bersama-sama menyusup keluar sekolah untuk pulang ke rumah saya mengambil kertas mahjong (presentation) yang tertinggal. huhu. dan dia pernah menjadi "pengawas" sementara saya dan ima letak tepung dalam beg budak lelaki 2A1 masa rehat. hahahahaha (gelak jahat).



Ina yang bertudung hitam.hehehe.

Ina: Marlina Manaf. Sekarang saya rasa, dia je yang paling berjaya dan gembira dengan kerjaya dia. Good job and bet good salary too. Dia juga yang mula-mula memecahkan traidisi meninggalkan alam bujang dan berkahwin dahulu..muka cantik dan unik (yela, se mek ni oghe qlate) sebab tu saham dia tinggi sepanjang tahun. hehehe. Sama-sama pergi tuition dan berebut bas dengan orang indon. Saya ingat lagi bila ada orang indon tu pandang dia dan tetiba dengan beraninya saya sound mamat indon tu, "apa pandang2?" wahh berani kan saya? Dan kami juga pernah bersama-sama menarik rambut minah indon yang mengerbang dan berbau, eyaks? (sorry la, sape suruh ko tak syampoo dan kat rambut kan?)

Jadi, itulah kenangan yang sempat saya ingat sebelum saya hilang ingatan (now, i am full of craps). So, sesiapa yang nak menambahkan ingatan saya, silalah..



8 comments:

MiSzEniGmA said...

nice job la min..!! (emot tepok2)

tp nape muke ima kuar 2x?cesss

smoochyn said...

really hav an owesome journey tru my whole life wif u guys..hihi...evendow im the devil in d gang..luv all of u very muchh..mmuaaah

Aeryn mummy aiyris zarra said...

yong: sebab ima suke enterframe!hahahahaha. ehem. tenkiu

yan: ala, tak la devil sgt pon..rilek ar. tenkiu for the comment.

Happy friendship Dayyyy!!!

MiSzEniGmA said...

chop!!!!!!!!!

tetibe imej aku cam makcik2 plak..tmpt bemanje bagai..adeyyy

Aeryn mummy aiyris zarra said...

aloha, you bukan makcik. and summore, u pon ada bermanja2 dgn kitorang jugak tauuuu hahahahahaha

MiSzEniGmA said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

i totally forgot about the "misi tepung"...ha ha ha, kelakar giler...agaknya diorang baca tak blog ni? Min, you should add one more thing about indon...ingat tak kita berdiri dalam bas, then ada dua minah indon belakang kita, kita main tolak-tolak dengan ********...ha ha...pastu bila mereka turun dari bas, berjalan tak hengat, macam model, sedangkan mereka semua hampeh...

Anonymous said...

muahaha ...seronok tengok muka budak2 tasik ...

lame gile tak jumpe