Wednesday, February 25, 2015

Part 1: Tanger, Morocco

Hai! 

Nak cerita sikit pasal trip to Tanger Morocco last week. Still fresh in my mind and i would like to record it before it fades away from my mind. Lol! *Angin kat luar bunyik wooooo...wooooooo kuat betul tadi otw balik pun pompuan gemok ni macam nak terbang dibawa angin, imaginela betapa kuatnya angin tu?? -selingan. *

Trip to workshop tu ended last thursday, Dahla jumaat tu ponteng tak datang lab, isnin pon aku ponteng lab bahahahaha. Kaki ponteng sungguh dari dulu sampai sekarang. Entahla orang ponteng sekolah dulu pergi cc ke mall ke aku ponteng sekolah/lab duk umah tak buat apa -kemas umah dan sebagainya of course la kan. Homie type sungguh!

So, tadi datang lab dengan hati yang berat sangat sebab bila dah selalu ponteng akan ada rasa awkwardness tak tau nak cakap macam mana hanya kaki ponteng je yang mengetahui perasaan hati ini hahaha. Letak je bag and restart computer, SV aku datang dengan muka berbunga-bunga. 

SV: So Aezrin (cara dia sebut) , How was it? 
ME: Well, it went well..Do you know Ian sillitoe? 
SV: errr ian yes..yes.. he is from....(masa ni dia tak ingat dah ian tu dari uni mana)..i heard that you did well on your presentation? Did you win any prize? (soalan ni dia ulang dua kali tak bagi can aku jawap)
ME: He know you well everyone knows you hahaha..btw he is from UCL, errr...no..i was sooo nervous my voice came out shaky.. i did not win any prize but im glad to be invited. Really an eye opening for me..
SV: Actually Harry sent me an email saying that your presentation was very good and you are very CONFIDENT. 
ME: smitten. Err i hope i did well as people expected me to prof.. 

bahahahahah. Glad that happened.

Aku tak rasa aku punya presentation that good. Dengan suara menggeletarnya, cuma yang aku dapat present data dan result yang aku dapat je la .. Apapun syukur Alhamdulillah. Semuanya Allah yang tolong.

And i did not expect Harry will send email to my SV at all! Well that is how "why not" is paid  i guess..huhu. *nanti aku cerita pasal why not punya story.

So my solo trip to Morocco began on 15 February 2015, where i took a cab from home to Manchester airport. I got there pretty early, checked in at British Airways (BA) and grabbed some sandwiches at WHSmith. Sedap pulak mayo and prawn dia, dan masa nak beli tu kena scan sekali boarding pass for what reason i dont know. 

My outbound : Manchester-London
                         London- Casablanca (Morocco)
                         Casablanca- Tanger.

3 Flights weyh. pengsannnn

Tak perasan yang aku dapat business class sampai la kawan aku tegur at ig.  Alaa business class amendenye just dapat fast track je
Belum sampai London dah rindu budak dua orang ni. Sindrom mak-mak bekerjaya, beginilah..
Sampai London, sebagai seorang villagepeople, aku pon dengan selambanya keluar dan tak mengikuti lane terminal change tu. Alhamdulillah sempat solat kat prayer room at terminal 5, and being villagepeople i did not know that we need to commute by bus to get to the terminal 4! I was soooo lucky that i had ample time to go wandering around kill my time and asked people how to get to terminal 4. So, bila kat tempat orang mulut ni kena rajin bertanya kalau tak sesat jalan kahkahkah. So, kena naik bas, amek masa 15 minit la jugak nak ke terminal 4 ni.

So, bila dah sampai, check in again at Air Maroc airlines. Sampai terminal 4 ni kawan baru aku nama Osama dah tunggu, Keith and Kevin pon. Perjalanan amek masa dalam 3 jam to reach Casablanca. Sampai je casablanca, we met with Prof Sean May and Marcoss from Nottingham. Very friendly person and down to earth. He has many affiliation with Malaysia. Boleh berborak macam kawan lama je dengan dia. 

So Next flight to Tanger took about 1 hour. Masa ni dah mengantok tahap kebabom dah. Sampai je airport, tengok-tengok luggage dah pecah. Cis! 

Sedih. Walaupon murah, beli kat Haji Ismail Langkawi, tapi ni la beg kesayangan aku.  there was few passengers who had the broken luggage and when i asked them whether they wanna make claims, they said, in Morocco? i dont think so..



So kami dijemput dengan 3 cabs so Sean ni suruh aku naik cab dengan Dr Najla from Tunisia. Kira ok la perempuan kan. Senaifnya aku, tak teringat pun pasal keselamatan kan? patutnya ada la seorang lelaki lain yang naik cab tu. Buatnya dia tak hantar kami ke hotel instead ke tempat lain kena jual ke apa ke haaa camne? Next time please alert ye norazrin ariffin????

Syukur dapat bilik yang cantik yang penting bersih


Flat screen tv checked

BIG wardrobe: Checked

Clean toilet :Checked

Clean towels: checked

And the room was sea view! Berkat kesabaran taknak berebut dengan orang masa check in hotel. hahahahahah

Tapi yang takutnya sliding door tak boleh kunciiii huwaaaa. So menggelabahla aku sendal dengan kerusi untuk security. Tidur pukul 3 pagi malam tu.






No comments: