Tuesday, February 22, 2011

cool la beb, chill.

aku bakal kena tembak hidup-hidup hari jumaat ni.

tak percaya?

Betulla, aku ada presentation hari jumaat ni. Director aku dah siap dengan M16 dia, yang lenlain, senapang patah je aku rasa. Takpela, aku redha.

aku leh g workshop proteomics lagi ni ha, tiga hari, hambek ko, cool tak cool aku kan?biasa la aku, dah nak terberak kang, baru nak gali lubang. panic last minute.

slide dah nak siap, cuma tunggu gambar gel je.takpe, rilek2. (lutut terketaq2, dada berombak badai dah ni)

aku nak cite (ce cite ce cite) kisah hari ni kat workshop tadi, hoi, ni bukan workshop kereta, tapi kursuslah. pasal proteomics.

Aku ingat benda alah ni senang and achievable, tapi hamek ko, dah attend kursus baru tau, how tedious that damn business are!

even ko nak open the plastic from the strip pon aku dah terketaq2. nape?

maybe sebab benda tu mahal.

kot.

then, aku dok meja depan sekali, so aku tanya la kat Dr. phelim namanye,

"Dr., have you ever heard about pi dimensional 2D electrophoresis?" aku tanya slow je, bukan kuat pon suara aku. masa ni sume orang sibuk wat keja masing2. Dr. tu macam kejung jap. Kerut-kerut dahi dia aku tengok. dah la chubby comel macam teddy bear, kulit putih merah jambu macam...

"err,...i havent heard about it, err kayin, do you happen to know bla..bla..bla...." kayin ni sales person dia, yang aku hangen gak dengan dia ni, sebab aku dah tunggu seminggu dah nak justification dari company dia ni untuk aku masukkan dalam paperwork aku untuk beli alat tu. harga alat ni boleh beli mini cooper S sebijik cash!

Kayin ni pon gelabah la kan dah aku yang bukak topik ni, as if aku promote barang orang lain lak kat sini kan? aku pun tetiba terkulat2 kejung kat situ. masa ni sume orang dah pandang aku. damn.

"eksyelii arr..our brand is betta for youu..bla..bla..bla..." tetiba muka dia makin lama makin macam nak marah aku lak . eh apahal mamat ni kan. dah la aku confuse dengan gender ko. eh apasal ni?

"i waited for your justifications almost a week now kayin.." aku jawab. merah padam la kan muka mamat ni. haha. beb, aku bukan nak gertak ko, rilek ar. ni pun taktentu la aku dapat nak beli benda alah ni kan, entah terima ke tak paperwork aku ni.

"i will give it to you asap.bla..bla..bla..."mamat ni kata, start gelabah balik. hehe


tahu takot.

No comments: