Wednesday, July 29, 2009

Masuk kandang lembu menglembu, Masuk kandang kambing mengembek...

Masuk kandang lembu menglembu, Masuk kandang kambing mengembek...

Saya pun tak pastilah betul atau tidak pepatah melayu ni, sebab tadi google banyak pula versinya. heh.

Apapun, pepatah ini lebih kurang menerangkan tentang bagaimana kita sebagai orang baru di sesuatu tempat kenalah menyesuaikan diri dengan keadaan sekitar kan? No, i am not talking about me, i am still here. Tapi ada seorang ni lah, pelik betul perangainya. Baru masuk bekerja di tempat saya ini.

Kenapa pelik? Sebab sebagai orang baru, dia dah mengarahkan saya (seolah-olah) untuk mencari rumah sewanya. Dan dia tidak pernah ada usaha untuk bertegur sapa kecuali kalau ada mutual interest dia sahaja, contoh, kalau dia nak tahu jalan ke sana sini, baru mulutnya terbuka untuk bertanya.

Bak kata mak kawan saya, Ayin, kalau kita dah besar, itu namanya bukan la malu, tapi sombong! Ayin, mak kau pernah cakap ni kan? aku ingat lagi, hehehehe

Mula-mula memang la kita nak menolong, tapi bila fikir-fikir balik, ayat dia tak pernah ada perkataan minta tolong dan dengan nada yang mengarah pula tu!

Okaylah, kalau begitu. Tapi tak perlu la kita nak berlagak dengan orang lain dengan berkata "oh hari ni saya bawak Myvi ye, bukan kancil"..

ADAKAH AYAT DI ATAS WAJAR DIKATAKAN PADA ORANG YANG TAK BERAPA RAPAT DENGAN KAMU????? busuk kan?

Saya memang pantang dengan orang yang tiada budi bahasa. Lebih-lebih lagi laaaa orang baru. You just can not simply enter my cicle of life. Dan saya memang tak suka berkawan kalau orang tu hanya berkepentingan sahaja.

So, budak baru ini macam nak "disekolah kan" je, You know what i mean?

p/s: She needs deodorant too! yuckss

3 comments:

kin-takahiro said...

kahkahkah...aduh..takkan si minah nie tak pakai deodorant kot?..hahaha..lain kali datang kat ko je, ko cepat2 tutup idung..nanti dia perasan la..kekeke..

Aeryn mummy aiyris zarra said...

shamsul alam:weh, aku tak berani la plak wat camtu, tapi eeii annoying ar..

astaghafirullah ibu mengandung ni!!!

AyinEmran said...

haha, ye kot. bagus la kau ingat.