Tuesday, November 22, 2011

Takde mood? Mari!

Okay. aku takde mood. mari gembirakan hati?


Semalam aku pergi kedai, nak beli spageti, tuna, untuk makan malam nak buat Aglio e olio spagetti.Bunyi macam hebat kan spagetti tu, padahal spagetti lada itam dengan tuna je. ok. Dalam kedai tu aku berselisih dengan dua perempuan indon, sorang tengah dukung anak. Sebelum aku dekat dengan dorang, aku dengar dorang cakap indon yang pekat. Tapi bila aku dah dekat, yang dukung anak tadi kata

"KEENAPEEEE NIIII" dengan bunyi ee tu di tekankan.

Apakah yang cuba dibuktikan dengan kehadiran aku kat situ? kau cuba nak camorflage yang kau orang Malaysia ke? hahaha. Ikut kau la minah indon oii..

Yang penting, MALAYSIA MENANG BOLA SEMALAM.

Sakit jantung aku tengok bola semalam. dari minit pertama aku tengok, masuk second half aku dah kat dapur, bancuh kek sebab nak lari daripada tekanan. Semalam aku bakar SOURED CREAM MADEIRA CAKE. Korang leh google resepi dia. Aku buat kek tu sebab :
1) Nak lari daripada tekanan tengok bola. (ceh padahal lepas masuk oven aku tercongok tahan nafas tengok bola kan?)
2) Buttermilk yang mahal tak munasabah harga dia dan unsalted butter ada lagi berbaki dalam peti ais. tak buat kang membazir.

Gambar aku tak tepek kat sini sebab frosting dia hancur. Tapi sedap kawan aku kata.

Cakap pasal bola. I know it is just a game. Pada aku Malaysia menang awal dah sebelum penalti. Yela sebab tekanan yang indon bagi giler! naik barracuda, takde padang nak trainning, otw kena ganggu. Aku memang respect kat players sebab mental kuat (kecuali si Fakri tu).

So TAHNIAH MALAYSIA!! You deserve it! *bergenang air mata masa dorang nyanyi lagu negaraku semalam. Yeah i know i am mellow patriotically minded*

2 comments:

fazlifadzil said...

first

Aeryn mummy aiyris zarra said...

takyah nak first kot haha takde orang pun nak baca laa