Wednesday, November 23, 2011

Mandom lagi

Hari ni mandom. Semandom cuaca kat sini.

Aku sedih dan tak bermotivasi. Aku takde semangat nak pergi kerja. Aku tak nak kerja. Aku nak duduk rumah. Tapi aku nak duit. HA apa kejadahnya tu? nak rompak bank apa? Nak kena panah petir?TAKNAK!. So kena gak pergi kerja.


Aku tak puas hati dengan gaji yang aku dapat. Seriously. Im a master holder, but degree paid. Sindrom ni datang sekali sekala so takpela kan aku ngarut kat sini. Peduli apa aku, ni kan blog aku. bukan blog bapak kau. kan?

Tengok persekitaran sebenarnya yang buat aku rasa sindrom ni. Yang terima gaji master, tapi tak produce2 lagi paper, tak pernah bentangkan paper kat conference, tak set up makmal, balik awal, ngulau. Ini dah jadi budaya. So bila aku nak kerja dengan straight, and i have done that, rasa ta puas hati kat situ akan ada. Kau faham tak? Kau buat kerja, kerja kerja, tapi kau dibayar sikit berbanding rakan sekerja lain.

Penipu besarla kalau korang tak rasa macam ni kalau kat tempat aku kan?

So sekarang ni aku nak cari motivasi untuk diri sendiri. Aku nak kerja dengan jujur. Tapi buat dua tiga hari ni biar aku bergelumang dengan sindrom ni sebelum aku tewaskan dia, ok?

Bial tension macam ni mulala semangat nak membakar kek tu datang.

Kita bakor kita bakor!

2 comments:

M@YaZ said...

Jangan selalu bandingkan dengan orang lain kak reen..

Kita kena sedar apa yang kita buat ni lillahitaala.. Tak kemana gaji besar, tak kemana kalau mengulor.. Anggap semua pekerjaan kita adalah ibadah.. Buat kerja jgn di harap pulangan. Nanti Allah balas dengan balasan yang besar tanpa di jangka. Jom sama2 beribadah/kerja fi sabilillah~

(semua orang ade kisah yang tak menarik di opis masing2.. sebab semua orang suka compare dengan orang lain.. termasuk diri kita ni.. :S .. thats the true fact)

Aeryn mummy aiyris zarra said...

jatt: terima kasih. insyaAllah, akan dijadikan peringatan kepada diri sendiri.