Google+ Followers

Tuesday, May 31, 2011

Jom solat !!

Google is my bestest friend in terms of seeking information, entertainment and knowledge.
So, when playing arounfd with mr Google, i found this.

Tadaaa!!


http://www.scribd.com/doc/2964305/Maksud-Bacaan-Di-dalam-Solat

rupa-rupanya, it turns out that bacaan dalam solat and the surah is so beautiful to be in mind. Patutla ulama kata, solat itu akan menjauhi kemungkaran.

Sebelum ni aku ada paham sikit-sikit je bacaan dalam solat, rukuk,sujud ..

Yang paling best aku rasa doa Qunut. Subhanallah..

Iman itu indah. solat pun nikmat. Tapi aku dapat kekadang je. bila dapat sekali tu, masayaAllah, solat 30 rakaat pon aku sanggup..

Ya Allah, jangan lah kau bolak balikkan hatiku ini setelah hidayah telah kau berikan Ya Allah..

Aminn..

P.S: cita-cita nak solat di awal waktu. try buat . pelan2 kayuh hehe. jom solat!

No comments: