Thursday, June 18, 2009

Etc, etc...

Fakta-fakta tak relevan semasa tension untuk ke kelas Biochemistry (Oh, kenapa saya tension? sebab student2 ni dah pandai komplen etc tentang saya and for the obvious reason of not getting paid la kan? but now since dorang dah backdated, im back on track, TAPI still macam tak paham meluat nyampah dengan student2 macam ni, boleh?):

1) Sape tengok Desperate Housewife selasa lepas? EDIE BRITT mati! wah, sungguh sedih ye kawan-kawan, saya ingat dia mampu hidup, tapi bila suara dia dah jadi narrator untuk episod tu, jadi macam, ooohh Edie dah mati. Saya sebenarnya suka lah pada watak Edie tu yang konon2 macam perempuan pelacur je kan, tapi sebenarnye dia just being herself, you know what i mean? tak macam sesetengah orang yang konon-konon berlakon baik lemah lembut tapi hati masya Allah, busuk! So, Edie Britt dah mati! Mode sedih..

2) Saya gembira sebab sempat beli t-shirt transformers @ petronas itu (Yong, sila jeles tapi takpe, nanti min carikan la kat mana-mana petronas eh?) Ohh, memang tak sabar nak tengok cerita itu di wayang ye kawan-kawan?

3) Memang tension dengan MRR2 road (Particularly @ flyover Taman Maluri/Pandan indah). Kenapa kat situ jem? sebab Engineer or whosever technically were involved are just plain stupid! Mode: tak suke wek!

4) Apa maksud Cis configuration in a molecule? huwaa aku tak ingat!

5) Bioinformatics, i know about 30% je sebab memang dah ketinggalan in technology betul2! Tahukah anda kalau kita ada sequences of DNA, kita leh tahu apa motif dia dengan gunakan software2 tertentu? protein apa yang terbentuk pon ita leh tahu. And one of the Malaysia company kan, dorang plan nak generate one database that consist DNA data of each of the Malaysian so that kala that person get sick and we can simply generate drugs or vaccines that is personal to the person. WOW kan??

6) Memang eicosapentaenoic acid adalah nama lain untuk omega 3. Ala, yang dalam telur tu?

okla, dah penat mengarut. huhu

5 comments:

smoochyn said...

min, yan terkesima..

Aeryn mummy aiyris zarra said...

yan: wah, kenapakah terkesima wahai sahabat?

MiSzEniGmA said...

adekah kerana tshirt sy hendak jeles?waaaaaaa

Anonymous said...

min...aku mcm suke plak ngn biotech nih...huahahuahua
- aku la ima

Aeryn mummy aiyris zarra said...

yong: huhuwaaaa min tak dapek jumpa laei t-shirt itu

ima: wah! tahniah ima kerana bg komen kat belog aku!huuhuhu