Tuesday, September 17, 2013

I think the most satisfied person is the one who can make use with what they have in hand. Tajuknya harini.

Bersihkan sawang di laman sesawang sendiri. 

My fetus is 27 weeks now. Alhamdulillah.

With the work load that is taking my breath (sometimes) i still have the courage given by people around me.

Sebenarnya orang yang bersederhana adalah orang yang paling beruntung. Orang yang tahu memanfaatkan apa yang berada di sekeliling untuk mengisi keperluan. Contoh, Kau nak beli buku harian/diary pregnancy yang berharga RM 20++ tapi kau rasa baik beli benda lain dari duit tu, lalu kau guna organizer yang kawan kau beri free dan jadikan itu sebagai diary pregnancy. Info dan sumber boleh dapat dari doc yang kau buat check up or internet. 

Aku dah rasa malas nak rasa stress. Even sometimes stress took over me. But i revived. Aku rasa buang karan je.

Lagi satu, jangan bandingkan diri kau dengan orang lain. Jangan bandingkan anak kau dengan orang lain. Ni sikit-sikit nak compare orang tu dapat apa? pakai kereta apa? dapat bonus berapa? Anak dia dah pandai apa? Sekolah kat mana? Lemme thell you: ALL these are BULLSHITS.

But it is ok to compare yourself today with yourself yesterday, Ah gi mamposla english aku kelaut aku nak cakap juga english. Sometimes orang selalu gelakkan/ pandang serong kat melayu yang nak speak in english ni. Orang macam ni aku panggil MUSIBAT je. Kat belakang kau dia jugak yang berhabuk nak speak english.

Barua sangat manusia macam ni. Jangan disebabkan kau taknak cakap bahasa asing, kau gelakkan orang lain yang ada usaha nak improve berbahasa tu.

AND do not let people crush your dream.

Sekarang ni aku belajar yang pergi jahanam la orang yang kata kau tak boleh buat itu dan ini just because they dont stand a chance to do it. Or they just failed to do it or thet just dont have balls to do it.

Ye aku gagal nak naik pangkat. Biar aku tegaskan disini yang situasi aku bukanla kenaikan pangkat tapi pangkat yang sepatutnya aku dapat selari dengan qualification aku. Tapi disebabkan BOSS aku yang jaki nak mampos dengan R.O ni taknak endorsekan permohonan kitorang. Ha ni lagi satu musibat. Takpe, ko sekat rezeki aku, esok lusa Tuhan sekat rezeki kau pulak. Betul aku kata ni, Buktinya,dia tak dapat nak move higher than he expected. Sume orang aim kau jadi TNC tapi TNC yangs sedia ada suruh kau kekal di sini. BAHAH! padan muka.

Doa orang teraniaya selalu takde hijab beb. Straight to Allah. YOUR creator. 

Dan aku sedar yang aku adalah daripada kasta berpendapatan rendah sebab kerajaan dah announce yang orang berpendapatan RM7000 adalah golongan sederhana. Nak menangis pun ada bila dengar statement ni.

Ok aku dah melalut. Maafkan saya sebab banyak nau bahasa kasar. Nak buat macam mana, ada darah pirates of the carribean in my blood line. 
 






No comments: