Google+ Followers

Wednesday, March 23, 2011

shoohh!!

tajuk fb aku jap tadi :
wey. boringla.nape boring ni datang ha. g men jejauh. shoohh!!
so, tengok perkataan shoohh tu membuatkan aku terpikir satu kisah dulu.

Dulu masa awal master aku dok umah sewa kat bangi. rumah kampung la. depan umah lak port orang buang sampah, boleh?hangen je masa dok situ dulu. so dok dengan kakak-kakak ni. semua tak suka kucing kecuali aku.

Nak dijadikan cerita, ada sekor kucing ni. comel giler. bulu panjang kelabu mata warna biru. tapi comot la. sebab depan umah kan port sampah.

Bila depan kakak-kakak ni, aku akan cakap kat kucing tu shoohh!! shoohh!! . kakak-kakak tu tak suka kucing terbiar. tah kenapa aku pon tak tau. comel apa kucing?kan?

Lagi pulak kucing kan binatang kesayangan nabi?

tapi bila kakak-kakak tu takde, aku amek kucing tu bawak masuk umah, mandikan, keringkan dia then bagi makan.

lat-lat dua tiga hari nanti datang balik , comot aku shooh la. pastu kakak tu takde aku ameeeek balik..

sampaila kucing tu dah tak datang-datang lagi rumah.

ada orang amek la tu..

shooh!!

No comments: